Głównym z globalnych problemów w większości polskich miast jest infrastruktura drogowa. Nasze gminy są nie przygotowane do tak wielkiego natężenia korków, jaki pojawił się przez wzrost ilości aut na polskich ulicach. Dlatego jedną z najbardziej istotnych kierunków rozwoju jakie musi rozpocząć niemalże każda gmina jest zainwestowanie środków w rozwój dróg i infrastrukturę komunikacyjną. Jezdnie i transport miejski to priorytet, jaki pozwoli poprawić wygodę krakowian jak również poprawi całość gospodarki Krakowa.
Wśród okolicznych gmin, inwestycje drogowe w grodzie Kraka silnie się wyróżniają. Mieszkańcy w głosowaniu wypowiedzieli się za budową metra, jednak przed tym jak metro zostanie zbudowane, w rozwój komunikacji miejskiej i rozwój dróg potrzeba zainwestować sporo środków . Spośród ważniejszych decyzji finansowych trzeba podkreślić:
całkowicie elektryczną siatkę autobusową – jedyną w Polsce,
innowacyjne linie tramwajowe na Ruczaju,
całkowicie przebudowany dworzec PKP wraz z centrum handlowym.
Poza tym, w perspektywie rozwoju miasto ma inwestycje w przynajmniej kilkanaście nowych połączeń pomiędzy już wybudowanymi połączeniami i remonty istniejących połączeń tramwajowych oraz połączeń podmiejskich.
Krakowianie napraw nie znoszą – problemy w komunikacji i dojazdach do biur dają się im we znaki na co dzień. Trzeba jednak pamiętać, że bez napraw jakość dróg nie może się poprawić i aby było wygodniej, trzeba wytrwałości.Majchrowski co zrobił
Inwestycje w rozwój transportu to nie tylko następne linie komunikacji, ale również lepszej odporności nawierzchnia jezdni, która będzie mocniejsza i odporna. ( kolejnym z takich wzorów jest ścieralna powierzchnia drogi na przedłużeniu dróg Zakopiańska – Brożka oraz na zewnętrznej jezdni Wadowickiej). Oczywiście, Kraków wymaga jeszcze kolejnych zmian i inwestycji, by poruszało się po mieście dobrze. Nie tylko autem, ale również autobusami. Ale widać wyraźnie, że całość jest na świetnej trasie do tego, by mieszkańcom żyło się tu naprawdę wygodnie i z zadowoleniem.